fredag 9 juni 2017

Sammanslagning och extra tillskott

Det extra tillskottet som jag nämnde i förra inlägget kom tidigare än väntat och jag passade på att slå ihop ett annat ISK konto med vårt huvudkonto. 
Detta innebar att jag flyttade över 61st Castellum, 54st Industrivärden C (som för övrigt blir ett välkommet bolag i portföljen), 40st Swedbank, 19st Axfood.
Räknat på årets utdelning så kommer flytten av dessa tre bolag generera ytterligare 1 220kr i utdelning, inga astronomiska summor än så länge men det är väldigt roligt och spännande att se hur snabbt pengamaskinen växer och hur konkret det egentligen är. 

Utöver flytten så passade vi på att sälja av hela innehavet i Swedish match,31st till en kurs på 302,10kr vilket blev totalt 9365,10kr.
Dels för att vi av moraliska skäl inte vill äga bolaget och dels för att få loss lite kapital för att få lite bättre balans i i portföljen efter sammanslagningen.
Lättade lite på Axfood i samband med flytten just för att få loss kapital och för att det inte skulle vikta för tungt i portföljen så 30st såldes till en kurs på 147kr, totalt 4410kr.

Letar efter lite nya bolag att ta in i porföljen så tips tas gärna emot! Har du några förslag? 
Utöver ett nytt bolag så kommer vi försöka få lite balans i porföljen igen vid nästa köptillfälle. 

Må väl
/Aktiefarsan & morsan




1 kommentar:

  1. Jag är helt fri från HERPES VIRUS
    Herpes är ett allvarligt och återkommande tillstånd som inte kan botas med droger eller injektioner av DR JAMES, men det bästa sättet att bekämpa herpes är att ta naturläkemedel, jag är röd om DR JAMES, den stora herbalisten som botar människor med HIV-virus med hans kraftfulla örtmedicin. Jag kontaktade honom för att ta reda på hur han kunde hjälpa mig och han sa till mig att jag aldrig skulle vara rädd för att han skulle hjälpa mig med den naturliga örtmedicinen! Efter två dagars kontakt med honom berättade han att läkemedlet är klart och han skickade det till mig via DHL COURIER SERVICE och det fick mig på tre dagar! Jag använde medicinen som han föreskrev för mig (MORGON och KVÄLL) och blev botad! Det är verkligen som en dröm, men jag är så glad! För personer som lider av följande sjukdomar, bältros, MS, Bullous Pemphigoid, Diabetes, cancer, Pcos, hypotyroidism, Herpes, KOL, HIV, artrit, Hpv, infektioner, leversjukdom, autoimmuna sjukdomar, Parkinsons sjukdom, Lupus och mer ska kontakta honom för hans örtmedicin, för jag är ett levande vittne och jag botades av herpesvirus. och läkemedlet DR James är legitimt. Jag skickade honom vad han bad om och han skickade mig sin medicin som jag tog i 2 veckor och idag är jag här med ett negativt resultat. När jag gick för testet var jag så glad efter att jag tog hans örtblandningsmedicin.KONTAKT DR JAMES FÖR EN PERMANENT KUR E-post: drjamesherbalmix@gmail.com

    SvaraRadera